INREDNING PRIVATA HEM

Det är stor skillnad på homestyling och inredning som man ska bo och leva i. Det är mycket mer att ta hänsyn till när man planerar inredning i ett hem. Där ska det förutom att passa alla familjemedlemmar i smaken också fungera rent praktiskt. Och över tid. Allas behov av förvaring, mysiga sittplatser för många, platser för lugn och ro, arbetsplats som är ergonomiskt riktig, flexibla matplatser som ska fungera både till vardags och till fest. Förvaringslösningar som passar för varje rum och för det de ska förvara. Och så ska det vara snyggt!Det tar massor av tid och engagemang att få varje del av hemmet att fungera enligt alla dessa parametrar och behov. Detta är vad vi är bra på och som vi älskar att jobba med. Därför gör vi allt och lite till för att hitta rätt åt varje kund.

HUR GÅR DET TILL?

1. Ett kostnadsfritt offertmöte i bostaden. Tillsammans går vi igenom i vilken omfattning ni behöver hjälp. Vi pratar om era olika behov och aktiviteter i familjen. Funktioner som är önskvärda och känslan och stilen ni vill uppnå. Det är också viktigt att få reda på er budget för projektet så att vi i ett senare skede kan anpassa inredningsförslaget till rätt prisnivå.

2. Ni får en offert baserat på det tidigare mötet.

3. Efter en accepterad offert sätts en tidsplan. Därefter börjar vi jobba med förslaget

4. Vi har löpande kontakt via telefon och mail. Förslaget kan t.ex. innehålla: förslag på färgsättning och tapeter, förslag på specifika möbler och detaljer, skisser på möblering, skisser på förändringar över planlösning eller platsbyggda lösningar. Du som kund har möjlighet att ställa frågor och funderingar samt göra justeringar.

5. Presentation av slutligt inredningsförslag på plats i bostaden.

6. För att komma vidare kan du nu välja att låta oss sköta inköp, beställningar, transporter, montering och möblering på plats, d.v.s. projektleda och genomföra förslaget. Alternativt så väljer du att själv göra detta, eller delar av det.

HOMESTYLING

Man får bara EN chans att ge ett första intryck!  Då är det verkligen en investering att lägga pengar på en kvalitativ homestyling. Genom en inspirerande, hemtrevlig och fräsch styling får du garanterat fler budgivare som genererar fler och högre bud. En bra styling ska:

  • Målgruppsanpassas
  • Lyfta fram bostadens bästa egenskaper
  • Skapa ljus och rymd men ändå kännas hemtrevlig och personlig!
  • Få spekulanten att känna sig trygg och avslappnad och direkt kunna visualisera olika funktioner i bostaden och sitt liv där.
  • Gå hand i hand med bostadens och områdets arkitektur och stil

Vi ser på ditt hem med spekulanternas ögon och anpassar bostaden på bästa sätt efter målgruppens livsfas och familjeläge. När de stiger in på visning i ditt hem ska de kunna se sig själva bo där. Det handlar mycket om rätt känsla. Rätt atmosfär.

HUR GÅR DET TILL?

1. En inredare kommer till bostaden för ett kostnadsfritt offertmöte. Vi tittar på bostaden och föreslår den tjänst som verkar passa er och bostadens förutsättningar bäst.

2. Inom några dagar mailar vi er en offert.

3. Efter en accepterad offert bestäms ett datum för stylingen. Vanligen utförs stylingen 1-2 dagar innan fotografering av bostaden.

4. Vi packar och planerar stylingen och gör ev. nödvändiga inköp. Detta tar vanligen 1-2 dagar.

5. Vi hämtar nycklar hos mäklaren. Stylingen genomförs på utsatt datum, vanligtvis 1-2 dagar.

6. Möbler och rekvisita från Atmosfär är kvar i bostaden 30 dagar från dagen stylingen slutförts. Om man vill förlänga möbelhyran ytterligare kan detta ordnas mot extra kostnad. Men det vanliga är att bostaden hunnit bli såld innan de 30 dagarna gått.

7. Vi kontaktar er för att planera in datum för hämtning av möbler och rekvisita.

8. Vi kommer till bostaden för att packa och hämta alla Atmosfärs möbler och rekvisita. Vi återlämnar nycklar till er eller mäklaren. Klart!

 

AVDRAGSGILLT Kostnaden för homestyling är avdragsgill. Läs mer på Skatteverket.